معرفی آفات گلخانه ای همراه عکس (بخش اول)

محتوای این مقاله

Share This Post

معرفی آفات همراه عکس 

شناسایی آفات و تشخیص نغات ضعف و قوت آنها یکی از مهمترین نیاز ها برای از بین بردن اسان تر این موجودات موزیست ، برای همین مقاله پیش رو تا حدودی برای شناسایی و اشنایی با انها برای شما مفید خواهد بود ؛ پس  خواندن ادامه این مقاله رو به شما پیشنهاد میکنیم ؛

این مقاله بخش اول از سری موضوعات شناسایی ،آفات است و در آینده بخش های کامل تر اضافه خوهند شد 🙂

آفت عمومی گلخانه – شته ها

شته - معرفی آفات گلخانه ای همراه عکس (بخش اول)

شته ها بدنی نرم و گلابی شکل دارند. معمولا سبز رنگ هستند اما ممکن است صورتی، آبی، قهوه ای، زرد ویا سیاه باشند. شته ها معمولا در قسمت های در حال رشد جدید یا بر روی سطح زیرین برگ ها جوان مسفر میشوند و شیره سلولی گیاه را می مکند و عسلک از خود دفع میکنند. شته ها معمولا حشراتی بدون بال هستند، اما در شرایط مجتمع و کلنی شکل بالدار هم ایجاد می کنند. برای مبارزه با شته ها علاوه بر نصب توری در ورودی گلخانه، نصب کارت های زرد حشره گیری و از بین بردن مورچه ها میتوان از سموم شته کش با دوده کارنس کم استفاده کرد. همچنین دفع علف های هرز گوشتی و آبدار هم موثر است و یا میتوان گیاه خرفه را در گوشه ای از کشت نمود و از آن به عنوان تله استفاده کرد.

 

آفات گلخانه – تریپس ها

تریپس - معرفی آفات گلخانه ای همراه عکس (بخش اول)

تریپس ها حشراتی کوچک و بلند و باریک هستند و در فصول گرم وارد گلخانه میشوند. حشراتبالغ و لارو های آفات بر روی انتهای شاخه ها، گل ها و برگ ها به وسیله میکدن شیره گیاهی و محتوای سلول تغذیه میکنند و باعث بد شکل شدن پیچیدگی برگ ها به طرف پایین میشوند. جهت کنترل آنها میتوان از حشره کش استفاده کرد.

 

آفات گلخانه – مگس سفید ( سفید بالک ها )

مگس سفید - معرفی آفات گلخانه ای همراه عکس (بخش اول)

این مگس شبیه شب پره های کوچک میباشد که در مناطق سردسیر و در فصول سرد در گلخانه فعالیت میکند و در زیر برگ میچسپند. خسارت آنها به صورت سوراخ کردن برگ و مکیدن شیره سلولی گیاه، ایجاد نقاط کلروتیک روی برگ، کاهش رشد گیاه، ایجاد عسلک روی برگ ها و فعالیت قارچ های ساپروفیت روی این عسلک و سیاه شدن برگ ها و انتقال برحی بیماری های ویروسی است.

مگس سفید 1 - معرفی آفات گلخانه ای همراه عکس (بخش اول)

جهت پیشگیری از آن و مبارزه با آنها استفاده از ارقام مقاوم، نصب توری و سموم حشره کش مناسب که دوره کارنس مناسبی داشته باشد پیشنهاد میشود.

 

آفات گلخانه – مینوز

مینوز - معرفی آفات گلخانه ای همراه عکس (بخش اول)

حشرات بالغ به رنگ سیاه یا زرد و لارو ها سفید رنگ میباشد. لارو این حشرات تونل هایی را در برگ ایجاد میکند و باعث خرابی باقت برگ میشوند. جهت مبارزه با این حشرات استفاده از حشره کش ها و زنبور های پارازیت و وجین علف های هرز و شخم زدن عمیق پس از برداشت را میتوان مد نظر قرار داد.

مینوز 1 - معرفی آفات گلخانه ای همراه عکس (بخش اول)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *